pondělí 7. září 2015

Pečená dýně Hokkaido


Jednoduché jak facka. Vitamínová bomba. Skvělý chuťový zážitek.
Tak bych jednoduše popsala jedno z mých nejoblíbenějších jídel poslední (dlouhé) doby.

Když jsem byla mladší, moc v lásce jsem dýně neměla. Vše se změnilo, kdy mi babička udělala polévku z dýně Hokkaido. Ale nejvíce mě dostalo, když mi známí k narozeninám připravili večeři, která se skládala z miso polévky, guacamole, pečených brambor a PEČENÉ DÝNĚ HOKKAIDO ♥ V ten okamžik jsem si ji taaaaaaak moc zamilovala.

Jsem moc ráda, že jsem ji začala zařazovat do svého jídelníčku, protože je velmi bohatá na vitamíny a minerální látky. Hojně se zde vyskytuje betakaroten, vitamíny A, B, C, vápník, hořčík, fosfor, draslík.

Pomáhá při onemocnění slinivky břišní, sleziny, žaludečních potížích, poruchách ledvin a srdečních potížích. Je také velmi vhodná pro diabetiky. Dužina má močopudné účinky.


Pečená dýně Hokkaido

Ingredience:
- dýně Hokkaido
- koření (já používám směs koření Dobrá nálada od Sonnentor)

Nejdříve si předehřejeme troubu (já dávám na 200°C). Dýni pořádně omyjeme, rozkrojíme napůl, vydlabeme semínka a nakrájíme na měsíčky. Dáme na plech a posypeme Dobrou náladou (můžete samozřejmě použít jakékoliv jiné koření). Pečeme 20-30 minut. Pokud si nebudete jistí, že je to upečené, tak do toho jednoduše píchněte vidličkou a pokud to bude hodně měkký, tak je to hotovo.

Před / Po upečení

Jak už jsem zmínila, dýně obsahuje hodně betakarotenu. Nezapomínejte ale, že karotenoidy vyžadují ke vstřebávání tuk, takže je dobré, pokud si k dýni vezmete nějaká semínka/ořechy/olej. Já miluji pečenou dýni Hokkaido s tahini (sezamová pasta). Vždy si dám tak 3 lžičky tahini na talířek k Hokkaidu a namáčím si to do toho, je to pak ještě více úžasný! ♥

Pečené Hokkaido můžete jíst jen tak (s tahini) a nebo si ho dát s rýží/pohankou/jáhly a k tomu třeba tempeh, čočku nebo cokoliv jiného. Záleží jen a jen na Vás, jak si to připravíte :)


Dobrou chuť a krásný den přeji :)

_________________________________________________________________

Pokud na mě máte jakoukoliv otázku, nebojte se zeptat tady - http://ask.fm/papapayaa.

1 komentář:

  1. Anoooo, taky ji miluju!! ale nejvíc asi ve formě polévky - uvařená a rozmixovaná s mrkví a cibulí. Ale věřim, že i jen tak upečená musí bejt mrtě mňamka!! :3

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentáře! :)